Anafilaktik şok


анафилактический шок фото Anafilaktik şok, hayatı tehdit edici ciddi ciddi patolojik bir durumdur ve başlıca nedeni belli bir uyarıcı alerjen ile tekrarlanan temastır. Vücuda giren hemen hemen her madde (gıda, böcek ısırığı, polen, vb.) Anafilaktik şoka neden olabilir. Bu durum, ilaç alerjisinin en korkunç komplikasyonudur; yaklaşık% 15'inde ölümcül bir sonuç gözlenir.

Anafilaktik şok , antikor + antijeninin kaynaştırılmasının bradikinin, serotonin ve histamin gibi biyolojik olarak aktif maddelerin kan dolaşımına salınmasına neden olan ve iç organların kaslarının spazmına neden olan, küçük damarlarda kan dolaşımını bozan ve artan hemen bir tipteki akut alerjik reaksiyontur hematopoietik sistemin kan damarlarının geçirgenliği. Sonuç olarak kan çevrede birikmeye başlar, tansiyon düşer, beyin ve iç organlar yeterli oksijen almaz, bilinç kaybı oluşur.

Tahrik edici alerjenle temasın başlangıcından itibaren oluşan anafilaktik şok, birkaç saniye ile iki saate kadar sürer (gelişir). Hastanın yüksek sensitizasyon derecesi varsa, ne uygulama şekli ne de alerjinin dozu belirleyici bir rol oynamaz. Bununla birlikte, allerjik bir ilacın dozu ne kadar yüksekse, şok o kadar uzun ve daha şiddetli olur.

Anafilaktik şok, günlük hayatta, prensip olarak, herhangi bir yaşam dönemindeki herhangi bir insanda meydana gelebilir. Bazen bu, herhangi bir ilacı (çoğunlukla antibiyotik), dişhekimliğinde anestezi sonrasında, böcek ısırığı sonrasında veya egzotik bir çanağın tadına bakma sırasında ortaya çıkabilir. Diğer alerjik reaksiyonlardan anafilaktik şok öncelikle hastalığın belirtilerinin şiddetinde farklılık gösterir. Neyse ki alerji hastaları için anafilaktik şokun ölümcül sonuçlarla sonuçlandığı anlamına gelmez, zira bu reaksiyonların çoğu zaman güvenle çözülür. Bununla birlikte, gelecekte anafilaktik şok geçirmiş olan kişilerin, bu reaksiyonun kaydedildiği şeyin tam nedeni olan "alerji pasaportu" nun yanı sıra ikinci bir anafilaktik epizod durumunda adrenalinli bir şırınga (epinefrin) da olmalıydı. şok

Anafilaktik şok - belirtiler

Anafilaktik şokun klinik resmedilme derecesi derhal beynin ihlal gelişim hızına ve vasküler çöküşe bağlıdır.

Anafilaktik şokun kolay derecesi için (birkaç dakika ila iki saat arasında gelişir) aşağıdaki semptomlar tipiktir: zayıflık, baş ağrısı , vücudun çeşitli yerlerinde rahatsızlık, ısı hissi, taşikardi, hipotansiyon, baş dönmesi , burun kanaması, hapşırma, kaşınma, deride hiperemi.

Anafilaktik şokun şiddeti ortalama olarak konjonktivit , toksiktir, Quincke ödemi , stomatit, dolaşım bozuklukları, kan basıncını düşürür, kalpteki ağrı, aritmi , çarpıntı, şiddetli güçsüzlük, ajitasyon, anksiyete, görme bozukluğu, solgunluk, trembling , ölüm korkusu, işitmemde azalma, soğuk yapışkan ter, gürültü ve başımda zil, bilinçsiz bir durum. Bu bulguların arka planında, gastrointestinal (karın ağrısı, kan dışkıları, ishal , dil şişmesi, şişkinlik, mide bulantısı, kusma) ve böbrek (poliüri, idrara çıkma isteği) sendromlarının bulunduğu bronşiyal astıma yönelik bir saldırı gibi obstrüktif bir sendrom gelişebilir hem de siyanozun ortaya çıkışı ile.

Şiddetli derecede anafilaktik şok ile, yıkımın yıldırım hızlı gelişimi gözlenir (kan basıncında keskin düşüş, filiform nabız, siyanoz, solgunluk), koma (istemsiz idrara çıkma ve dışkılama ile bilinç kaybı), ışıklar tepki vermez ve genişlerdi. Tansiyonun daha da düşmesi durumunda nabız ve kan basıncının belirlenmesi durur, kalp durur, nefes alma durur.

Anafilaktik şokun primer lezyonun izlendiği olası varyantları:

• Sinir sistemi. Şiddetli baş ağrısı, parestezi, hiperestezi, bulantı görünümü, istemsiz dışkılama ve idrara çıkma ile yakalanma, epileptik klinik bulgularla bilinç kaybı gibi gelişmeler eşlik eder

• Deri kapakları. Dayanılmaz cilt kaşıntısı, ürtiker, Quincke ödemi, hiperemi ile kendini gösterir

• Kalpler. Miyokard enfarktüsü veya akut miyokarditin resmedilmesiyle kendini gösterir

• Solunum organları. Larenks ödeminden dolayı, üst solunum yolunun değişen açıklığı nedeniyle asfiksi gelişir

вакцины, рентгеноконтрастные вещества, анестетики, нестероидные противовоспалительные препараты и антибиотики. Anafilaktik şoka neden olabilecek muhtemel allerjenler: aşılar, radyoopak maddeler, anestetik maddeler, non-steroid anti-inflamatuvar ilaçlar ve antibiyotikler. Anafilaktik şokun nedeni alerjene spesifik bağışıklık tedavisi veya alerjik deri testleri yapabilir. Anafilaktik şok, genellikle gıda alerjenlerinin (deniz ürünleri, yerfıstığı vb.) Etkisi altında gelişir. Genellikle bu durumun nedeni, çeşitli böceklerin ısırıklarıdır

Anafilaktik şok acil bir durumdur

1. En kısa sürede bir ambulans çağırmalısınız, çünkü anafilaktik şok ile kardiyak arrest veya nefes alma riski yüksektir, bu nedenle hastaya zorunlu tıbbi gözetim ve ilaç tedavisi gerekir.

2. Bir insanın bilinç kaybı olması ve nefes almaması halinde, ambulans gelmeden önce (zamanında olmayabilir!) Kendi başına kardiyopulmoner resüsitasyon yapmak gereklidir. Vakaların büyük çoğunluğunda, bir kişinin hayatını kazandırır

3. Hasta bilinçli ve nefes alıyorsa düzgün bir şekilde atılmalıdır:

• Bilinçli olduğu halde nefes almada güçlük çekiyorsa, sırt üstü yatma veya oturma pozisyonu verilmelidir.

• Şiddetli zayıflık şikayetleri olması durumunda hasta düz bir yüzeye yatırılmalı, bacaklarının altına katlanmış bir battaniye veya yastık konmalıdır.

4. Bunun mümkün olması halinde, vücudun bir anafilaktik şok alerjenini çıkarmak gereklidir

5. Şoku bir ürünün kullanımından kaynaklandığında, hastanın ağzı hastanın ağzından çıkarılmalıdır.

6. Bir arı sokması nedeniyle anafilaktik bir şoka neden olursa, orada kalan damgacı ısırıktan çıkarmak gerekir.

Anafilaktik şoka hemen yardım verilmelidir çünkü ikinci bir gecikme ya da doktorun karışıklığı hastanın ölümüne neden olabilir помощь при анафилактическом шоке фото

Ya bir kez anafilaktik şok olduysa?

1. Başvuran doktor bu durumun gelişiminin kesin sebebini bulmalıdır. Eğer bir ilaç olsaydı, ismi sonsuza kadar hatırlanmalı ve hastaneye girdiğinizde veya tıp görevlileri ile mümkün olan diğer temaslarla, bu ilaca alerjik bir reaksiyon bildirmelisiniz. Allerjenin belirli bir gıda ürünü olması halinde, hem kendisini hem de ürünleri terk etmeniz gerekir; burada minimum miktarlarda bile mevcut

2. Anafilaktik şoke olan kişinin yakın çevresi, başlanan alerjik reaksiyonun ilk belirtilerini zamanında bildirmeyi ve bu işaretlerin ortaya çıkması durumunda derhal acil yardım çağırmalıdır.

3. Hastanın arkadaşları ve akrabaları, kardiyopulmoner resüsitasyon yapmayı öğrenmelidirler, çünkü sıklıkla hayatta kalma şansı budur

4. Bazı durumlarda hastaya "alerji pasaportu" ve adrenalin dolgulu bir şırınga daima yanına taşınması tavsiye edilebilir. Dostlar ve / veya akrabalar daima şırınganın nerede ve nasıl kullanılacağını tam olarak bilmelidir.